Jest w Koranie ciekawostka, która powinna nas zastanowić, a muzułmanów przerazić (szczególnie tych nowo nawróconych, którym nie mówi się prawdy o islamie). Mianowicie, Allah modli się za muzułmanów – pytanie tylko, do kogo Allah kieruje swoje modlitwy.
Czytamy w surze Koranu 40 (zatytułowanej po arabsku Ghafir – Przebaczający), wersety 7-9:
7 Ci, którzy niosą tron, i ci, którzy są wokół niego, głoszą chwałę swego Pana; wierzą w Niego i proszą o przebaczenie dla tych, którzy uwierzyli: „Panie nasz! Ty obejmujesz każdą rzecz miłosierdziem i wiedzą. Przebacz tym, którzy się nawrócili i którzy poszli po Twojej drodze; i ochroń ich od kary ognia piekielnego! 8 Panie nasz! Wprowadź ich do Ogrodów Edenu, które im obiecałeś; im i tym, którzy czynią dobro, spośród ich ojców i ich żon, jak też ich potomstwa. Zaprawdę, Ty jesteś Potężny, Mądry! 9 I uchroń ich od złych czynów! A kogo Ty uchronisz od złych czynów, już tego dnia okazałeś mu swoje miłosierdzie. A to jest osiągnięcie ogromne!”
Wszystko niby jest jasne i proste: Allah jest jedyny, najwyższy, do którego aniołowie (niosący jego tron) kierują modlitwy wstawiennicze. Ale w innym miejscu Koranu (33:43) jest zdanie przetłumaczone na polski następująco:
On jest Tym, który błogosławi was, jak i Jego aniołowie – aby wyprowadzić was z ciemności ku światłu. On jest litościwy dla wierzących.
Kłopot w tym, że tekst arabski nie mówi „błogosławi” tylko „modli się”, tak samo jak jego aniołowie się modlą. Muzułmanie z Katowic udostępniają nam oryginał arabski Koranu, więc każdy może zobaczyć na własne oczy:
Jak widać z innych wersetów tworzących kontekst, „On” to Allah, który modli się za muzułmanów. Gdyby jednak ktoś myślał, że salawat nie oznacza modlitwy, niech zobaczy, jak to słowo zostało przetłumaczone w tej samej surze 33 wers 56:
Pomyślmy logicznie:
- skoro Allah się modli za muzułmanów, oznacza to że nie jest Bogiem najwyższym – ktoś jest od niego wyższy, kto zadecyduje o zbawieniu lub potępieniu jego wyznawców;
- skoro Koran uparcie twierdzi, że Allah jest jedynym bogiem, powstaje sprzeczność dyskwalifikująca cały Koran w myśl wersetu 4:82
Czyż oni nie zastanawiają się nad Koranem? Przecież gdyby on pochodził od kogoś innego niż od Boga, z pewnością znaleźliby w nim liczne sprzeczności (4:82)
Zapraszamy do zapoznania się z innymi tekstami pokazującymi sprzeczności Koranu.