Nekrofilski seks ze zmarłą ciotką, by zapewnić jej wejście do raju

Udostępnij to:
Share

Kto mógłby wpaść na taki pomysł?

Okazuje się, że kiedy zmarła Fatima, żona Abu Taleba (wujka Mahometa), matka kalifa Alego ibn Abu Taleb, prorok postanowił zapewnić jej wejście do raju. W tym celu okrył ją swoją szatą i przespał się z nią leżącą w grobie. Arabski tekst Hadisów mówi:

وَاضْطَجَعَ مَعَهَا فِي قَبْرِهَا

co normalnie oznacza stosunki seksualne, a nie samo tylko leżenie obok. Przyimek مع „ma’a” oznacza „razem z”, a nie „obok”. Można to sprawdzić w każdym słowniku.

Kiedy ludzie ze zdziwieniem zapytali, co ma oznaczać takie dziwne, nie widziane dotąd zachowanie proroka, wytłumaczył im, że jego szata zapewniła jej przyobleczenie się w szaty niebieskie, a przespanie się z nią uwalnia ją od ucisku grobu. Egzegeza muzułmańska wyjaśnia, że uprawiając seks ze zmarłą ciotką prorok uczynił ją „matką wierzących” i uchronił jej ciało do rozkładu aż do dnia Sądu Ostatecznego (zob. np. Ali ibn Husam Ad-din, Kanz al-umal, czyli Skarby utrudzonych). Mahomet bardzo kochał swoją ciotkę, i zależało mu na tym, by weszła do rajskich ogrodów Allaha

Nie są to jakieś wymysły dyskredytujące islam. Wspomina o tym m.in. Dżalal ul-Din Al-Suyuti w swoim zbiorze hadisów Al-dżami As-Saghir, a także Tabarani (874 – 971), jeden z najważniejszych znawców hadisów X w., w swojej pracy Al-Mu’dżam al-Awsat (nr 7114). Hadis ten jest dostępny również w Internecie na autoryzowanych stronach muzułmańskich.

Jaki z tym wszystkim jest problem? Taki, że muzułmanie muszą brać przykład z proroka. Oczywiście, nikt z nich nie może zapewnić swojej własnej zmarłej ciotce wejścia do raju uprawiając z nią seks, ale takie zachowanie Mahometa dało podstawy do uznania nekrofilii za halal – coś dozwolonego dla muzułmanów. Niedawno taką fatwę (czyli autorytatywne rozstrzygnięcie kwestii religijnej) wydał marokański imam Zamzami, uważany przez Wikipedię za umiarkowanego. Jego wystąpienie w telewizji i odpowiedzi na pytania muzułmanów, którzy uprawiają „pożegnalny seks” ze zmarłymi żonami nie było jakimś wybrykiem fanatyka, tylko wyważonym zdaniem uczonego imama. Mają z tym problem nawet muzułmanie, którzy apelują do zdrowego rozsądku: czy można zaakceptować taką fatwę?

Mało tego, „nowy egipski parlament, zdominowany przez islamistów, chce zalegalizować seks męża z zmarłą żoną – podała jedna z egipskich gazet” – możemy przeczytać w artykule TVN24. Wiadomość ta jest dla nas na tyle nie do przyjęcia, że polski autor dodaje: „niemal na pewno wszystko jest wielką mistyfikacją. Zapoczątkowano ją najprawdopodobniej w celu zaszkodzenia reputacji nowego egipskiego parlamentu”.

Niestety, nie jest mistyfikacją udokumentowany w hadisach uzasadniony religijnie akt nekrofilii Mahometa. Nie są mistyfikacją liczne pytania zadawane imamom, do ilu godzin po śmierci żony mąż jeszcze może uprawiać z nią seks. Nie są mistyfikacją publiczne odpowiedzi imamów w radiu, telewizji i w prasie muzułmańskiej. Można, oczywiście, udawać, że nie ma to wpływu na islam, ale wystarczy otworzyć oczy, by ten wpływ zauważyć.

Czytaj również: Hadisy – zapoznajmy się z nauczaniem Proroka Mahometa